FAQ

Här hittar du de vanligaste frågorna som våra kunder på silva.se har ställt. Skulle du inte hitta svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta oss direkt.

Leverans  |  Fakturafrågor   |   Returer   |   Beställning   |   Våra produkter

Leverans

Vilka länder skickar ni till?
För tillfället hanterar vi beställningar från Sverige, Norge och Storbritannien. Skulle du vilja handla i ett annat land hänvisar vi dig till din lokala distributör.

Vad kostar frakten?
Vi har en fast fraktavgift på 49 kr, men från 499 kr är det fraktfritt.

När får jag min order?
Vi skickar alla ordrar inom 2-4 vardagar. Ordrar skickas inte på helger eller röda dagar.

Min beställning är borta
Kontakta silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Det fattas varor i min order
Vänligen kontakta silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse
När du lägger en order så skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse. Skulle du inte ha fått den så kolla i skräpposten eller kontakta oss på silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Fakturafrågor

Vilka betalningsalternativ har ni?
Vi använder Klarna Checkout och hänvisar till dem för frågor om vilka betalningssätt som stöds. Du kan även lägga en vara i korgen och gå till kassan för att se vilka alternativ som finns.

När dras pengarna om jag använder kreditkort?
När du lagt en order så reserverar vi beloppet på ditt kort. Pengarna dras sedan när ordern har skickats från vårt lager. Ett kvitto på dragningen skickas också ut och du kan se mer information om din order i Klarna-appen.

Min order har dragits två gånger
Om du nyss lagt en order så kan det vara din bank som reserverar ett belopp för att säkerställa att du har pengar på kortet. Det är vanligt att många banker gör så och det släpper oftast inom 24-72 timmar. Kontakta din bank om du fortsatt skulle ha problem med detta. Tänk även på att bara klicka på “bekräfta” en gång när du checkar ut.

Vid retur med Klarna faktura som betalningssätt
Om ni önskar pausa din faktura under tiden du skickar in returen görs det via Klarna. Logga in hos Klarna och gå till det aktuella köpet. Där klickar du på ”Rapportera Retur”. Då pausas din faktura och behöver inte betalas under tiden som returen behandlas. När vi fått in returen till oss och registrerat den, får du en uppdaterad faktura från Klarna.

Vad ska jag göra om det är problem med min betalning?
Vänligen kontakta Klarna så hjälper de dig.

Är det säkert att handla på Silva.se?
Absolut. Alla transaktioner sker krypterat via Klarna och vi hanterar därmed inga bankuppgifter själva. Inga transaktionsavgifter tas ut för köp med VISA eller Mastercard. Du har även 14 dagars fri retur om du skulle ångra ditt köp.

Returer

Hur ser er returpolicy ut?
När du handlat på silva.se har du alltid fri retur i 14 dagar och du behöver inte uppge någon anledning till varför du ångrat dig. Därefter får du en full återbetalning inom 14 dagar om produkterna är i säljbart skick. Det innebär att originalförpackningen och alla tillhörande produkttaggar ska sitta kvar. Om allt är i sin ordning får du en bekräftelse när vi hanterat din retur.

Det enklaste sättet att returnera en produkt är att använda det medföljande returformuläret. Om du inte fått ett returformulär ber vi dig kontakta silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Hur lång tid tar en retur?
Vi hanterar returen inom 30 dagar från det att du skickat den till oss. Ofta går det dock fortare än så.

Hur vet jag att ni mottagit min retur?
Vi hanterar alla inkomna returer så fort som möjligt. Du kommer få en bekräftelse via mejl när vi hanterat din retur. Skulle det vara några konstigheter hör vi av oss. Vid eventuella oklarheter ber vi dig kontakta oss.

Det fattas varor i min order
Vänligen kontakta silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Jag har fått fel artiklar
Vänligen kontakta silvasales@silva.se så hjälper vi dig. Självklart behöver du inte stå för några fraktkostnader till följd av detta.

Beställning

Behöver jag skapa ett konto för att lägga en order?
Nej, du behöver inget konto. Men du behöver uppge en giltig e-postadress och dina kontaktuppgifter vid utcheckning.

Har min order gått igenom?
En orderbekräftelse skickas ut till din angivna e-postadress efter att du lagt din order. Du kommer även se en bekräftelsesida efter att beställningen gått igenom. Skulle du inte fått någon orderbekräftelse ber vi dig kolla skräpposten eller kontakta oss på silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Hur använder jag min rabattkod?
När du lagt dina varor i korgen och gått till kassan/utcheckningen kommer du se ett fält nedanför produkterna i din varukorg där du anger din rabattkod. När du tillämpat din kod kommer du se att priserna uppdateras om rabattkoden är giltig.

Kan jag komplettera en lagd order?
Vi hanterar din order så fort den inkommit. Men hör du av dig omgående finns en chans att vi hinner justera den enligt dina önskemål. Skulle du ångra dig har du alltid fri retur inom 14 dagar. Hör av dig till silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Kan jag lägga till fler artiklar i en befintlig order?
Se ovan, om du återkopplar omgående kan det gå. Hör av dig till silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

När får jag mina varor?
Vi skickar alla ordrar inom 2-4 vardagar. Ordrar skickas inte på helger eller röda dagar.

Min beställning är borta.
Vänligen kontakta silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse
När du lägger en order skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse. Skulle du inte ha fått den ber vi dig kolla i skräpposten eller kontakta oss på silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Det fattas varor i min order
Vänligen kontakta silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Vad kostar frakten?
Vi har en fast fraktavgift på 49 kr. Handlar du för minst 499 kr är det fraktfritt.

Våra produkter

Jag hittar inte färgen/storleken som jag vill ha
Skulle du sakna någon produkt ber vi dig fylla i fältet på produktsidan för att ställa dig på väntelistan. Då får du ett e-postmeddelande när artikeln finns i lager igen. Du kan även kontakta oss på silvasales@silva.se så hjälper vi dig med övriga frågor.

Hur ofta fyller ni på lagret?
Det beror helt på vilken artikel det är. Vi fyller löpande på de populära artiklarna men tänk på att utgående produkter i exempelvis vår outlet inte kommer fyllas på när de tar slut.

Hur hittar jag rätt storlek?
De produkter som kommer i olika storlekar har har en storleksguide. Skulle du ändå känna dig osäker får du gärna kontakta oss på silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Vilken är min närmsta återförsäljare?
Kontakta oss på silvasales@silva.se så hjälper vi dig.

Hur kan vi hjälpa dig?